PCOS, tuky a proteiny

17. červen 2016 | 11.30 |
› 

Tuky

Tukům se při PCOS nevyhýbejte. Tedy kromě dvou skupin tuků. Jedná se o trans tuky neboli ztužené tuky, které jsou zdraví škodlivé a pak také rafinované rostlinné oleje (řepkový, sojový, slunečnicový). Tyto rostlinné oleje mají v sobě hodně omega 6 mastných kyselin, které ve větším množsví jsou prozánětlivé a navíc tou rafinací asi ztratí cenné látky. Omega 3 jsou naopak protizánětlivé. Prý je důležité mít ve stravě dobrý poměr mezi omega 6 a omega 3. Omega 6 jsou třeba i v různých semínkách a ořechách. Není potřeba se jim vyhýbat, ale když jíte hodně ořechů, tak musíte jíst také hodně ryb nebo dalších potravin, které obsahují omega 3. 

Nejlepší tuky při PCOS (a myslím, že i pro lidi bez PCOS) jsou:

-olivový olej

-kokosový olej

-rybí tuk

-sádlo

-máslo - lepší je ghí, to je přepuštěné máslo - není v něm už ta mléčná bílkovina, ale já jím i normální máslo

-avokádo

Proteiny

Já osobně se masu nevyhýbám, jím hlavně kuřecí a vepřové, hovězí málokdy (spíš kvůli ceně), hodně ryb, občas i uzeniny, šunku, buřty, čabajku, slaninu, ale vybírám si jen ty uzeniny s vysokým obsahem masa kolem 80-95 %, a aby tam nebyl např. glutamát a co nejméně podobných přídavných látek. Bohužel snad v každé uzenině je dusitan sodný, ale říkám si, že mi to snad neublíží, když jiné zpracované potraviny téměř nejím.

Jím i tučné maso, na některých stránkách o PCOS se píše, že tučné maso je nevhodné, někde dokonce, že všechno červené maso je nevhodné, někde píšou, že nevadí. Musíte vyzkoušet na sobě. Jak říkám, člověk ze sebe musí udělat pokusného králíka a vysledovat, které potraviny mu dělají dobře a které ne, každá žena s PCOS je jiná a co vyhovuje mně, tak nemusí vyhovovat Vám.

Dále jím vejce, je to moje téměř každodenní snídaně, občas si kupuju sušené maso (mají v DM, je bez přídavných látek).

Mléčné výrobky jsem hodně omezila, skoro je nejím, jak jsem psala již dříve, tak prý po snězení mléčného výrobku se v těle vyplaví ze slinivky spoustu inzulínu, prý za to může mléčná bílkovina. Takže když už jím nějaký ml. výrobek, tak si vyberu takový, aby tam bylo hodně tuku a málo proteinu - např. smetana ke šlehání, máslo, zakysaná smetana, viděla jsem jednu s asi 30 % tuku. Hodně nevhodná je syrovátka. Kdyžtak se o spojení mléčných výrobků a inzulínu dá najít hodně informací na internetu. 

Zpět na hlavní stranu blogu

 

Související články

žádné články nebyly nenalezeny

Komentáře