PCOS - co mi pomohlo

25. květen 2016 | 10.54 |
› 

Tento článek asi bude zajímat jen některé z Vás. Chci psát o syndromu polycystických vaječníků, kterým trpím. A spolu se mnou prý 5 - 10% žen. Jestli třeba někoho s touto diagnozou znáte nebo sami máte tyto problémy, tak jsem ráda, že Vám můžu trochu pomoct. 

O tom co je PCOS jsem již psala v některém předchozím článku, tak jen ve zkratce. Jedná se o metabolickou poruchu, inzulínovou rezistenci. Jelikož buňky nereagují na inzulín, vyplavuje se ho víc a víc a poté začne stimulovat vaječníky k produkci mužských pohlavních hormonů. Prý je to normální, že má žena v sobě trochu mužských pohlavních hormonů, ale u PCOS je to právě hodně zvýšené. A pak dojde k nerovnováze hormonů a zastaví nebo prodlouží se ženský cyklus. Já jsem jednou neměla MS půl roku.

No už jsem psala o tom, že mi doktoři nepomohli, je to divný pocit, když o té nemoci vím víc než oni.  Nabízeli mi vždy jen HA, která mi nedělala dobře. A stejně jen zamaskuje jeden z příznaků a neřeší hlavní příčinu. Takže jsem si vyhledávala na internetu, hlavně na amerických stránkách a tam jsem právě zjistila, že je PCOS způsobené inz. rezistencí a že na to pomáhá omezení sacharidů a strava s nízkým glyk. indexem.

Musím říct, že mi to hodně pomohlo, dokonce jsem zhubla 22 kg. Za rok a půl, takže si myslím, že to bylo zdravé pomalé hubnutí. A poprvé v životě jsem měla MS častěji než za dva a půl měsíce. Sice se ještě o pravidelnosti nedalo mluvit, cyklus byl kolem 50 dnů. ale byl to pro mě pokrok. A pak jsem přišla ještě na jednu zásadní věc, minulé Vánoce mi Pavel koupil na Štědrovečerní večeři lososa, ale asi se zbláznil, protože mi koupil 500 g kus. Lososa miluju, takže jsem byla ráda. Ale stalo se něco zvláštního, ten měsíc, kdy jsem lososa snědla, jsem měla MS po 29 dnech. To se mi ještě nikdy nestalo. Ještě jsem nevěděla, že to s tím má nějakou souvislost, ale zjistila jsem to postupně, protože si cykly zapisuju do aplikace v telefonu. A vždy, když jsem jedla hodně ryb, tak ten měsíc byl cyklus kratší a to výrazně, třeba o 14 dní i více. Takže jsem začala užívat omega 3 kapsle. Na internetu jsem se navíc dočetla, že omega 3 snižují hladinu testosteronu u žen s PCOS, takže jsem na dobré cestě. 

Teď ještě co tak jím. Ke snídani většinou dvě volská voka, několik plátků slaniny, ořechy (většinou kešu), 1 kus ovoce (nejčastěji jablko nebo mandarinka). Ke svačině někdy vývar (dělají ho u nás v podnikové jídelně). K obědu mívám salát, někdy s masem, někdy bez, hodně olivového oleje. Večer nějakou směs masa se zeleninou nebo třeba vepřovou panenku s fazolkama a jeden brambor ve slupce (aby měl nízký glyk. index). Vypadá to vtipně, když mám na talíři hromadu masa a jeden brambor :-)

Teď bych chtěla trochu přibrat, opravdu jen maličko, tak dvě kila třeba, mám teď 50 kg, před změnou stravování 72 kg, tak musím přidat nějaké jídlo, ale je to těžké, když toho moc nemůžu. U PCOS by se neměly jíst ani mléčné výrobky, prý obsahují nějaký růstový faktor (teď si nejsem jistá názvem), který způsobí vyplavení velkého množství inzulínu.

No docela mi vadí, že jsem třeba v práci za exota, teda teď už je to celkem v pohodě, ale dřív na moje stravování bez pečiva, příloh atd. koukali dost divně. Teď mám za sebou první cyklus s omega 3 kapslemi a byl dlouhý 36 dnů, což je fajn. Minulý byl totiž 48 dnů. Jedla jsem skoro to samé, takže opravdu omega 3 pomáhají. 

Foto před dietou - PCOS v plné parádě

IMG_1828

IMG_1910

A tady po roce a půl změny stravování a PCOS jakž takž pod kontrolou

IMG_7934

IMG_7940

IMG_7511 Zdroj: http://deerveru.pise.cz/31-pcos-co-mi-pomohlo.html

Zpět na hlavní stranu blogu

 

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Související články

žádné články nebyly nenalezeny

Komentáře

RE: PCOS - co mi pomohlo ava 13. 09. 2016 - 12:03
RE(2x): PCOS - co mi pomohlo deerveru 13. 09. 2016 - 19:25