Výlet na Rujánu

17. říjen 2015 | 23.49 |

Koncem srpna jsme měli naplánovanou dovolenou. Já, můj přítel a náš syn Péťa. Do poslední chvíle jsme nevěděli, kam se vydáme, nemáme rádi věci naplánované do posledních detailů, tak jsme tomu nechávali volný průběh. Každopádně jsme nechtěli cestovat moc daleko a chtěli jsme jet autem a spát pod stanem. Já jsem chtěla jet jen do kempu v Českém ráji a dělat výlety po okolí. Přítel chtěl jet do Bavorska. Nakonec mě ale  napadlo, že bychom mohli vyrazit na Rujánu, je to celkem blízko, navíc jsem si na internetu vyhledala nějaké fotky a okouzlily mě hlavně bílé křídové útesy. Také jsem se těšila, že bych tam mohla někde na pláži najít nějaký malý kousek jantaru.

Druhý den jsme se tedy sbalili a další den dopoledne jsme vyrazili. Původně jsme měli v plánu cestu rozdělit napůl a přespat v kempu, ale jelikož jsme ke kempu přijeli až nějak po jedenácté v noci, tak už bylo zavřeno. Jeli jsme tedy dál a nakonec jsme zaparkovali auto na odpočívadle několik kilometrů před městem Stralsund, ze kterého vede most na ostrov Rujána. Noc v autě nebyla zrovna moc příjemná, ale dalo se to zvládnout. Po probuzení jsme vyrazili směr Rujána, která už byla jen kousek cesty.

Prvním městem, které jsme na Rujáně navštívili byl Sassnitz. Je to krásné přístavní městečko. Zaparkovali jsme v garážích a šli jsme se projít. Ve městě je krásný maják, loďky s občerstvením (čerstvé ryby, uzené ryby, různé druhy ryb v housce atd), vyřazená britská ponorka OTUS. Ponorka je za poplatek přístupná veřejnosti, tak jsme toho využili a šli se do ní podívat. Bylo to zajímavé, ale hrozně stísněné prostory a to mi nedělalo zrovna nejlíp, na jednu stranu se mi v ponorce líbilo, ale na druhou stranu jsem už chtělo být co nejrychleji venku. Když jsme si dostatečně prohlédli Sassnitz, vydali jsme se najít nějaký vhodný kemp, což se nám nakonec podařilo.

Navečer jsme se ještě rozhodli, že pojedeme na Kap Arkona, což je mys. Na tomto mysu se nachází dva majáky, jeden z nich je přístupný za poplatek. Samozřejmě jsme na něj vylezli, výhled byl nádherný a uvnitř majáku byla výstava šperků a obrazů. Dále jsou tam dva komplexy vojenských bunkrů. Na Kap Arkonu se jde přes vesničku Putgarten, která je plná obchůdků s uměleckým zbožím (hlavně šperky a keramika), také jsou zde k vidění domky s tradiční doškovou střechou.

Druhý den jsme se vydali do národního parku Jasmund, kde se dají vidět bílé křídové útesy. K útesům se jde asi 3 km bukovým lesem. Útesy jsou krásné, asi 120 cm vysoké a je z nich pěkný výhled na moře. Také se mi hodně líbil nápis u mapy NP Jasmund, v překladu asi toto: Neodnášejte nic kromě fotek a nezanechejte nic než jen své stopy.

Další den byla sobota a to již byl den našeho odjezdu. Ještě jsme na hodinku zaskočili k moři, ale namočili jsme se jen na chvilku, moře je opravdu studené, ale asi se na to dá zvyknout, přišlo mi, že nikdo z místních s tím vůbec problém neměl. Po koupání jsme se již vydali na cestu zpátky do ČR, ještě jsme se jen zastavili v Sassnitz na oběd. Přítel a syn si dali fish and chips a já uzené krevety a uzenou makrelu. Bylo to vynikající. U toho jsme ještě krmili racky, kteří loudili na jedících lidech. V Sassnitz jsem také narazila na jednu zvláštnost, jedná se o automat, kam hodíte 5 centů a 1 euro a pak se asi sedmkrát zatočí klikou a strojek v automatu Vám natiskne do pěticentu mapku Rujány s nápisem Sassnitz! Poté jsme jen nakoupili nějaké suvenýry (snad v každém obchodě mají sortiment různých výrobků z rakytníku, čaje, bonbony, kosmetiku, likéry atd. a vydali se na cestu zpět domů.